Domácí
Vložil Petr Tomšů 13. 11. 2007

Ministerstvo obrany si nechalo zpracovat od civilních i vojenských expertů zprávu o možné škodlivosti radaru v Brdech. Výsledek na sebe nenechal dlouho čekat a nedávno ministři dostali na stůl pětisetstránkovou brožuru s názvem Předběžné posouzení vlivu radiolokační stanice EBR (European Based Radar) na zdravotní stav populace v okolí vojenského újezdu Brdy – demo verze. Tento nadpis zaujal především ministra Bursíka a ihned poptával, kterou populaci měli vědci na mysli. Zda populaci zajíce polního či jezevce lesního. Když mu bylo upřesněno, že se jedná o populaci homo sapiens, jen znechuceně mávl rukou.

Takto s nadhledem ovšem zprávu nepřešli odborníci z VÚT Brno. Podle nich jde o spisek nevalné kvality s výpočty na úrovni P+T=VLLSPP. Bohužel jim toto přirovnání nestačilo a zajeli se do Brd osobně podívat. Svou nejhorší zkušenost adresovali na tiskové konferenci jednomu ze zástupců vládních expertů: „Osobně jsme na místě viděli, jak jeden zajíc přeskočil plot, načež se dostal do vlivu smrtících paprsků z radaru, které mu spálily ocas, až se z něj kouřilo.“ Na toto obvinění obratem odpověděl vládní expert, který pro změnu, podle svých slov, osobně viděl vlka kouřit pokrčenou cigaretu a jezdit na motorce. Navíc mu nebylo jasné, co tomu zajíci upálilo ocas, když z vojenského radaru nestojí ještě ani kůl v plotě vz. Jakeš.

Vzápětí ovšem zvážněli a přiznali jeden nedostatek měření. Ty byly totiž prováděny na atolu Kwajalein, který bohužel neleží poblíž Finska, jak si dle názvu mysleli, ale na druhé straně zeměkoule v Mikronésii. „Což zmátlo nejen nás, ale i našeho pilota, který do letadla nabral kerosinu pouze na cestu na sever Evropy a nad Afrikou se dal z ničeho nic na víru. Za Madagaskarem jsme se v letadle modlili už všichni.“ Na atolu pak změřili, co se dalo a spočetli vše dohromady: výšku radaru vynásobili výškou průměrného domorodce a výsledek podělili délkou průměrného zajíce, žijícího na atolu. „Což je nula a nulou nelze dělit, takže jsme to zabalili a jeli jsme domů. Příští týden tam letíme opět, jednoho zajíce bereme pro jistotu sebou, tak ho tam můžeme konečně změřit,“ pochvaloval si dovolenou vládní expert.

Odborníkům z VÚT Brno také vadí formální chyby v uvádění jednotky: “Je až zarážející, že autoři práce uvádějí ve všech částech chybně jednotku u tak zásadní veličiny, jako je hustota výkonu elektromagnetické energie na zajíce čtverečného.“ To s přehledem vysvětluje vládní expert: „O této chybě víme, byla způsobena nekompatibilitou softwaru Word 2007, kterou používá tiskárna a T602, kterou používáme my.

  • Print
  • email
  • Twitter
  • Facebook
  • Add to favorites
  • Google Bookmarks

Tags: , ,

1 hvězdička2 hvězdičky3 hvězdičky4 hvězdičky5 hvězdiček (10 hlasů, průměr 4.9 z 5)
Načítám ... Načítám ...
2,944 přečtení

7 komentářů k “Zpráva o radaru obsahuje chyby”

  1. Jabberwocky napsal:

    Tak tenhle článek se opravdu povedl :-)

  2. E.T.Mimo napsal:

    Hustý, fakt nářez:-)

  3. Karloss napsal:

    LOL :-)))

    „viděl vlka kouřit pokrčenou cigaretu a jezdit na motorce…“

  4. kristyy napsal:

    „…byla způsobena nekompatibilitou softwaru Word 2007, kterou používá tiskárna a T602, kterou používáme my.“ :-D

  5. M napsal:

    Já nevím, nemůže autor článku být prezident? Nebo aspon neco. Mne uz ti nasi ko… nebavi.

  6. Viktor napsal:

    nulou delit nelze:-)

  7. Daryth napsal:

    Bursík a Radar co sleduje evropský obzor. :o))

Vlož komentář

Můžeš použít následující tagy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

[CNW:Counter]