Pokud ministr dopravy Daniel Ťok vydrží ve funkci ještě tři týdny, stane se nejdéle sloužícím ministrem v historii. Svůj rekord hodlá oslavit stavbou nové dálnice. Tu představil na tiskové konferenci včetně realistického dvoumetrového modelu s vyjetým asfaltem, kouskem svodidel, malým výtlukem a policejní hlídkou. Novinářům poté potvrdil podezření, že jde o model v měřítku 1 : 1 a jeho stavba bude dokončena v roce 2030 během přistání Elona Muska na Marsu. Zároveň vyvrátil mýtus, že by se v České republice stavěly dálnice pomalu. „Rychleji stavěl dálnice už jenom Hitler. Ten měl ovšem na stavbu jiné páky. My jsme to řešili s našimi právníky a ti tvrdí, že když postřílíme kompletní management stavební firmy, bude nás čekat dlouhý soud s nejasným výsledkem,“ smutní ministr Ťok.
Obrovskou vlnu kritiky spustila kalamitní situace, která nastala v prosinci na dálnici D1. Šestiproudý úsek dálnice u Humpolce, který měl být již dávno opravený, byl sveden do jednoho pruhu šířky lesní pěšinky, přičemž kyvadlový provoz tam chaoticky řídil zmatený Ukrajinec s pomocí dvou praporků, láhve vodky a několika gest odkoukaných z filmu Top Gun. V okamžiku, kdy přišla sněhová vánice, Ukrajinec zmizel v maringotce a doprava zkolabovala. „Nás ten sníh v prosinci opravdu překvapil,“ vysvětloval tehdy situaci na dnes již legendární tiskové konferenci ministr Ťok, na kterou přišel v bermudách a s nafukovacím lehátkem pod paží, aby tak dodal svým slovům větší váhu. „Ještě ten den jsem se opaloval,“ zapřísahal se Ťok, aby poté pod palbou otázek doplnil, že to bylo na Bahamách.
Andrej Babiš přišel oproti tomu na tiskovou konferenci v umaštěném vaťáku a s beranicí na hlavě. Už ode dveří na ministra začal křičet: „Dálnice! Dálnice! Dálnice! Kde jsou?“ Novinářům pak rozdal grafy, které potvrzovaly, že nejvíce dálnic v historii se postavilo za vlády hnutí ANO. Na druhém místě byl Hitler (NSDAP) a na třetím Bendl (ODS), který byl sice ve funkci pouhé dva měsíce, ale stihl přestříhat nejvíc pásek, než mu sebrali nůžky. Podle Babiše je Ťok výborný ministr, ale pouze nezvládá komunikaci s občany. „Já mu říkal, kup si počítač, kup si reklamu, kup si novináře, ale to on vůbec nechápe,“ rozčiloval se premiér. Na závěr tiskovky pak nechyběl klasický blok slibů: „Přísahám na zdraví svých dětí, že do roku 2020 postavíme v České republice tři tisíce kilometrů nových dálnic.“ Na to zavládla v rodině Babišových velká skepse.
Ministr Ťok má vůbec problémy se sliby a termíny. Ani jeho předchozí akce „Billboardy! Billboardy! Billboardy!“, kdy ministerstvo slíbilo odstranit během víkendu 1500 nelegálních reklamních bilboardů, se nesetkala s úspěchem. Akce skončila v neděli večer naprostým vyčerpáním a konstatováním, že v celkovém součtu asi 150 billboardů přibylo. Ministr Ťok, zamotaný do zbytku reklamy na holení pro úspěšné muže, tehdy konstatoval, že ho namáhavost práce opravdu překvapila a že odsouvá termín odstranění do roku 2030. Zároveň všem rozdal grafy, které dokazovaly, že hnutí ANO odstraňovalo billboardy nejrychleji od roku 1945.
A jaká je budoucnost ministra dopravy? Premiér Babiš se k této otázce vyjádřil nekompromisně. Pokud se ministrovi nepodaří do roku 2030 dostavět všechny dálnice a odstranit všechny billboardy, bude vážně uvažovat o jeho odvolání.
Nějaká značka ministra ťokla.
Humpolec – Větrný Jeníkov, to je motto letošní zimy.
Jako z pohádky…
S pozdravem Hua! Wei!
Pecka 🙂
Dostalo se nám zprávy, že na dálnici D1 havarovala řidička, na jejíž vozidlo spadl reklamní billboard ministra Ťoka s jeho portrétem a nápisem „Do roku 2020 postavíme v České republice 3000 km nových dálnic“. Zároveň se dozvídáme, že v Austrálii se dnes stala podobná nehoda:
https://www.seznamzpravy.cz/clanek/ridicka-skoncila-v-nemocnici-pote-co-na-jeji-vuz-pri-jizde-na-dalnici-spadla-znacka-63710?seq-no=11&dop-ab-variant=&source=clanky-home
Zdá se, že pan ministr tam má nějakého příbuzného…