Policie nechystá ani po tragickém víkendu na českých silnicích výraznější opatření a dál setrvává v zarytém kontrolování lékárniček a vzorku pneumatik na rezervě. Podle šéfa dopravní policie Martina Červíčka se hlídky zaměřují na nebezpečná místa a období, přičemž tyto faktory určuje většinou pravidelné ranní proroctví z ministerstva. „My jsme začali už loni v listopadu se zhruba dvojnásobným počtem bezpečnostních kontrol. To znamená, že každého řidiče prohledáme hned dvakrát, dva policisté mu dvakrát obejdou auto proti sobě a chceme po něm samozřejmě dvě lékárničky a dva řidičské průkazy. Případná pokuta je samozřejmě dvojnásobná,“ vysvětloval Červíček systém dvojnásobných kontrol.
Hlídky se podle něj zaměřují na rizikové faktory v přesně daných obdobích. „V určitých časových obdobích je výkon služby daleko intenzivnější. Myslím tím hlavně svátky. A vlastně i narozeniny. To máme většinou nějakou oslavu, intenzivní samozřejmě… prostě v akci jsou všichni, co můžou ještě stát. Tedy zastavovat vozidla a ptát se jich, čemu se smějí,“ zamotal se do svého prohlášení Červíček a hledal oporu ve svém ministrovi, který si opět pouze držel hlavu v dlaních. Na přímou otázku, co říká 13 mrtvým na silnicích o víkendu, jen pokrčil rameny: „Já je nezabil.“ Ivan Langer spadl ze židle.
Existují otevřené spory o to, kde hledat opravdová kritická místa. Podle Červíčka je kritická hlavně policie samotná. Tuto situaci se snaží řešit tím, že policistům nařídil až polovinu pracovní doby hlídat sami sebe, což v praxi vypadá tak, že na služebně sedí nehybně deset policistů a nenápadně kontrolují kolegy. Když to jeden z nich nevydrží a pohne se, ostatní se na něho vrhnou a zmlátí ho. Potom mu nasadí klepeta a slavnostně ho odtáhnou na protikorupční oddělení, kde ho předají spravedlnosti i se sešívačkou, po které nevědomky šáhnul. Což by mohlo krizi částečně vyřešit.
Další kritická místa popsal Červíček následovně: „Tak za prvé obce. Deset metrů před značkou konec obce se stávají ty nejvážnější nehody, mrtví ježci a podobně. Nejraději bychom instalovali radary pouze na tato místa. Další riziková místa jsou benzínky. Ani si nedovedu představit, co všechno by se tam mohlo stát, kdyby tam alespoň jedna naše hlídka nestála většinu pracovní doby. Naopak nemá cenu kontrolovat takové ty Jižní spojky, složité křižovatky, nepřehledné úseky a o dálnicích už vůbec nemluvím. Tam ani nejezdíme, nejsme sebevrazi.“ Ivan Langer, ačkoliv už ležel na zemi, se zasunul ještě další centimetr hloub do linolea.
Napište komentář