Formule 1
Vložil Petr Tomšů 19. 5. 2003

Dobrý den, Michaeli, jak to, že nejste na oficiální tiskové konferenci? Jak vítěz byste tam snad neměl chybět. Nová pravidla. Tuto sezónu se k mikrofonům zvou tři nejslabší jezdci a půl dne se tam omlouvají svým národům v rodné řeči. Šílený trapas, ale jediná možnost, jak se mohou někteří závodníci dostat před kameru.

A kdo byl podle vás v této velké ceně nejhorší? Určitě bych dal hlas Da Mattovi. Kvůli němu jsme museli startovat natřikrát a to už pomalu přestávalo být vtipné. Ani nevím, co se mu nelíbilo.

Poprvé mu začala blikat kontrolka Pozor náledí a podruhé prý viděl na obloze UFO a chtěl ho všem ukázat. No jak říkám, je to magor. Ale bez šance by u mě nebyl ani Panis. Jeho Panasonic Toyota skončila v prvním mírném kopečku. Radši měli zůstat u walkmanů.

A co třeba Mark Webber? No jo, slyšel jsem, že byl během závodu vyšetřován pro předbíhání safety caru. Je to tak?

Bohužel ano. Nevydržel vzdorovat a během výslechu se přiznal. Ty výslechy bývaj tvrdý. Sám jsem jednou doznal jeden urychlený start a k tomu mi pak ještě přišili jednu vloupačku v monackém Kauflandu. Dostal jedno projetí boxovou uličkou a tři dny veřejně prospěšných prací v uranovém dole.

No ale nevedlo se ani vašemu bratrovi. Jako vždy. Když je pod tlakem, dělá fatální chyby. Teďka jsem s ním o tom mluvil. Těsně před tím, než vyjel z dráhy na něho strašlivě dorážel Villeneuve. No, spíš si to jen myslel, Jacques byl o třináct kol zpět. Říkal jsem mu, ať si bere nějaké prášky proti paranoie, ale jako bych hrách na stěnu házel. Minulý týden vypadnul z trolejbusu, když si všiml jednoho taxíka, který ho prý sledoval.

Vy jste ale dnes také neměl na růžích ustláno. Co ten požár ve vašich boxech. Prý celý komplex lehl popelem a pět vašich mechaniků uhořelo ve strašných bolestech a křečích. Zbylo po nich osmnáct sirotků. Vidím, že jste poslouchal český přímý přenos. Podle té jejich hvězdy jsem taky chytnul a musel mě vytahovat Nicky Lauda, který při tom přišel o druhé ucho.

Prý i o nos. Kdepak, ani zdaleka to nebylo tak strašné. Jeden z našich mechaniků prostě blbě típnul cigaretu a od ní to všechno začalo. Nikomu se ale nic nestalo a Nicky Lauda ještě pořád drží víceméně pohromadě.

A co vaši největší konkurenti? Myslíte Concordy? Ti už přestávají létat.

Myslel jsem McLareny a BMW. Měl jsem dojem, že mluvíte o konkurenci. Ne o stáje, které musí trénovat na šamanech v autodromech.

Nicméně Kimi Räikkönen je na prvním místě s náskokem dvou bodů. Nemyslíte si třeba, že by mohl ještě vyhrát titul mistra světa? Jestli může Kimi vyhrát titul? Můžou se v Černobylu pořádat dětské ozdravné tábory?

No a proč je teda první? Proč jste vypustili první tři závody? Testovali jsme náš nový monopost Ferrari 2003 GA. Na velké ceny jsme se proto příliš nesoustředili. A udělali jsme dobře, jak vidíte dnešní výsledky.

I Jordan chystá letos nový monopost. Ford 1986 LPG. To jsou také něčí iniciály? No to teda nejsou.

Vypadalo to, že jste celý dnešní závod odjel v naprosté pohodě, řekněte, měl jste vůbec dneska na trati někde obavy? Jo, v první polovině, když bylo na cílové rovince zničehonic mokro a navíc se mi do sluchátek ozval Barrichello, že mu spadla do oka masařka. Bál jsem se, jestli se mu to podaří projet. Nakonec to vyšlo super.

Tak to jsem rád, díky za rozhovor. A co autogram?

Promiňte, jasně. Kam ho chcete?
  • Print
  • email
  • Twitter
  • Facebook
  • Add to favorites
  • Google Bookmarks
1 hvězdička2 hvězdičky3 hvězdičky4 hvězdičky5 hvězdiček (6 hlasů, průměr 4.33 z 5)
Načítám ... Načítám ...
1,986 přečtení

Vlož komentář

Můžeš použít následující tagy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

[CNW:Counter]