Formule 1
Vložil Petr Tomšů 13. 3. 2006

Letošní první Velká cena v Bahrajnu měla otestovat nová pravidla, která mají za úkol zatraktivnit závody formule 1 pro diváky. Kvůli neustálým stížnostem publika na strašný zápach linoucí se z boxů stáje McLaren, povolila FIA opět přezouvání během závodního víkendu. Také motor již nemusí vydržet věčně, teď stačí pouze dva závody. A poslední změna se týká kvalifikace. Jede se na tři kola. V prvním vypadne první skupina největších břídilů, ve druhém odpadnou břídilové s lepšími motory a třetí určí pořadí zbylých břídilů jako protivníků týmu Ferrari.

Což přesně ukázala i kvalifikace v Bahrajnu. Na prvním místě skončil s rukama za hlavou Michael Schumacher a hned za ním dojel nováček ve Ferrari Felipe Massa. Následovali Button a Alonso, který tak potvrdil tušení svých nadřízených, že na první místa prostě nemá. A potvrdila se i další tušení – Michaelův mladší nepovedený bratr vypadl již v první části kvalifikace a jeho týmový kolega z Toyoty Trulli nepostoupil ani mezi nejlepších deset.

V nejlepším světle se v kvalifikaci předvedla stáj McLaren a její antiřidič Räikkönen. Mechanici sice zjistili, že jim na ponku zbyly nějaké šroubky z Kimiho monopostu, ale už bylo pozdě. V jedné z prvních zatáček uletělo finskému jezdci zadní kolo a ve velké ceně musel tak startovat z posledního místa. Jeho bývalý kolega David Coulthard zase vypadl v druhém kole, podle svých slov díky technice, která zatím není tak dokonalá jako jeho řidičské umění. Jeho mechanici to ale vidí jinak. „Taky mívám někdy strach z rychlé jízdy. Ale brzdit na cílové rovince – to je trošku moc,“ vyjádřil se jeden z nich.

Ale vítěze určuje až Velká cena. Ihned po jejím startu vyletěl jako šíp dopředu Michael Schumacher následovaný svým kolegou Massou. Jeho skvělé defenzivní manévry zmátly zbytek startovního pole natolik, že někteří jezdci tam krouží ještě dnes. Zbytek pole tedy pozvolna vyrazil za jedničkou Ferrari, která s dostatečným náskokem ujížděla pro svoje další vítězství. Nezkušenosti nováčka Massy ve Ferrari využil loňský „mistr“ Alonso a místo, aby mu kamarádsky poradil, tak ho raději v několika prvních zatáčkách předjel. Smůlu měli u Super Aguri – nejchudšího týmu světa, kterému jenom během kvalifikace umřeli tři mechanici hlady. Ihned po startu začala komise vyšetřovat vůz Judži Ideho, v jehož kufru byla nalezena mrtvola. Šlo zřejmě o dalšího podvyživeného mechanika.

V 15. kole vedl Schumacher před Alonsem o sedm vteřin a na záda se jim přilepil i Felipe Massa. Ten tušil, že Alonso bude chtít využít každé příležitosti, aby Michaela vyšachoval. Udělal tedy to nejlepší, co mohl. Obětoval se a hezkými hodinami se snažil Alonsa vyřadit ze hry. To se mu bohužel nepovedlo a navíc musel nečekaně do boxů na STK. Lepení známky na SPZtku se trochu protáhlo a tak na něj zbylo až hezké první (nebodované) místo.

Do boxu musel i Schumacher a po něm i Alonso, takže v jednu chvíli se z prvního průběžného místa radoval Montoya. Byl z toho natolik unešený, že se musel nechat vyfotit u cedule s pořadím, čímž se opět dostal do středu závodního pole, dokonce až za svého kolegu Räikkönena, který se z poslední startovní pozice pomalu probojovával až k prvním příčkám.

Celý závod se rozhodl v poslední třetině. V 34. kole zamířil Schumacher do boxu podepsat svou novou knihu Jak se těším na další titul a Alonso dostal do sluchátek jasný pokyn: “Haló, haló, si tam? Haló, slyšíš mě? Tady je tvůj mechanik! Přibrzdi, nějak vypadává signál. Nebo zavěs, zkusím ti zavolat znovu.“ Vše musela vyřešit až SMSka „SLAPNINATO“. Tady ovšem Alonso tvrdě narazil na geniální strategii Rosse Brawna z Ferrari, který poslal Michaela do boxu zrovna ve chvíli, kdy se před nimi objevila skupinka bezcílně kroužících dezorientovaných pilotů na cílové rovince, mírně zmatených ještě z úvodního defenzivního manévru Felipa Massy.

Poslední pokus o předjetí přišel tedy v okamžiku, kdy do boxu zamířil Alonso a nikdo netušil, jak dlouho tam bude. Alonso ze strachu o vedoucí pozici boxovou uličkou pouze projel a vrátil se na dráhu přesně na úrovni Michaela Schumachera. Ovšem místo toho, aby mu dal přednost v jízdě a hluboce se uklonil, vjel mu přímo do cesty. Schumacher, který s takovou drzostí a ignorancí nepočítal, musel vyjet až na trávník, čímž ztratil cenné vteřiny, které do konce závodu již nedohnal. Traťoví komisaři v tu chvíli zřejmě pořád ještě tahali na kost vyhublé mrtvoly z Ideho vozu a tak nemohli tuto situaci správně posoudit.

I tak je ovšem pro stáj Ferrari druhé místo velkým zadostiučiněním, zvláště po loňské sezóně, kdy se jim nedařilo tak, jak by si představovali. A jen skalní fanoušci tak zůstali věrni stále nejlepšímu týmu světa.

  • Print
  • email
  • Twitter
  • Facebook
  • Add to favorites
  • Google Bookmarks
1 hvězdička2 hvězdičky3 hvězdičky4 hvězdičky5 hvězdiček (9 hlasů, průměr 4.67 z 5)
Načítám ... Načítám ...
3,683 přečtení

16 komentářů k “Velká cena Bahrajnu: Rudá armáda na postupu”

  1. pavel napsal:

    výborný článek už jsem se těšil až začne formule abych si početl.

  2. mph1 napsal:

    „hezké první (nebodované) místo“ pro Felipe Massu ;-)

  3. Permon napsal:

    Tak to je zase perla! Shakespear at se jde vycpat! Diky, diky. Sqele jsem se pobavil! Jen tak dale.

  4. JanaR napsal:

    tak na toto som sa tešila celú prestávku F1 …, vyborne čítaníčko – super :)

  5. dub napsal:

    Skvělý článek, jen kdyby nebyl tak rudě zaměřen :-)))

  6. Mr. Ferrari napsal:

    Fakt cool článok … nemohol by autor napísať nejaké tie články o zákulisí F1 aj medzi jednotlivými GP? :D

  7. karloss napsal:

    Nemohl jsem se dočkat komentářů F1 a každopádně si nezklamal !!! super !

    „…musel nečekaně do boxů na STK“

    :-))))))
  8. Chose napsal:

    Super clanek, jen si myslim, ze by seautor mel jmenovat Petr Ferrari „fandim Schumacherovi“ Tom­su.

  9. napsal:

    Co furt máte proti Ferrari? Prostě je nejlepší a autor článku jen popisuje realitu:-P

  10. Vendy napsal:

    Skvělý článek. Jsem rád, že pokračuješ… Po loňské odmlce jsem myslel, že již téma F1 skončilo. Jsem fandou Ferrari a vždy jsem se při tvých článcích skvěle bavil. Doufám, že budeš pokračovat.

  11. tpk napsal:

    stejne mam pocit, ze loni byl web mrtvy jen kvuli tomu, ze se nedalo nic napsat o uspesich staje Ferrari :o)

  12. Mathias napsal:

    A vy byste se jí snad na ty kozy nedívali??

  13. fetak napsal:

    Dnes jsem te cetl poprve a je to skvely.Jen tak pokracuj

  14. pRst napsal:

    2 tpk: sdílím tvé podezření :D asi mu to zkurvilo celej tejden, tak nebyla chuť cokoli psát :o)

  15. rorýsek napsal:

    Nějak mi tady chybí „vtipné“ komentáře k loňské sezoně F1. Že by mistr obuvník loni nejezdil?

  16. aries napsal:

    ROFL! :D
    toto nemalo chybu

Vlož komentář

Můžeš použít následující tagy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

[CNW:Counter]