Zahraničí
Vložil Petr Tomšů 16. 2. 2001

Za “velmi úspěšný” označil šéf společnosti AirFrance první zkušební let Concordu po půlroce zákazu létání. Tuto radostnou zprávu potvrdil i jeden z mechaniků firmy: “Jo, byl to úspěch. Oba dva piloti let přežili. Na to, jak byl ten krám zdemolovanej, to byl skoro zázrak.” Letadlo tentokrát uletělo celé dva kilometry, než dopadlo na hladinu Atlantského oceánu, kde s pocitem dobře vykonané práce kleslo ke dnu. Piloti vyvázli díky důmyslnému systému odpoledních směn, takže v okamžiku havárie byli oba v bezpečí doma. Logicky se tak nabízí otázka, kdo s Concordem ten den letěl? “Ále, kdosi z ranní směny. Ale ti už tam dávno neměli být, takže je to jejich chyba. Pozůstalým jsme se myslím omluvili a poslali jsme jim asi něco,” vzpomíná šéf AirFrance. To “něco” byla faktura za vylovení, odvodnění a vysušení. Částka na jejím konci byla tak dlouhá, že se nevešla ani na tři řádky. Navíc po přečtení této cifry několik starších pozůstalých ubylo.

Povzbuzeni úspěchem chystají mechanici další zkušební let. “A aby to ty parchanty nelákalo, poletí se ve vnitrozemí,” rozhodlo vedení společnosti. Existuje však zde i další problém: vždy, když letoun překračuje nadzvukovou rychlost, vypukne v Severní Africe nějaká občanská válka. “No to je zajímavé, ale je to bohužel dokázaný fakt. Naši technici se na to ještě budou muset podívat. Snad svíčky nebo tak něco,” odhaduje technický náměstek AirFrance a dodává: “No, mohlo to být i horší. Vždy, když jsme zkoušeli nový model Concordu, přišli jsme o letadlo.

  • Print
  • email
  • Twitter
  • Facebook
  • Add to favorites
  • Google Bookmarks

Tags: ,

1 hvězdička2 hvězdičky3 hvězdičky4 hvězdičky5 hvězdiček (5 hlasů, průměr 3.8 z 5)
Načítám ... Načítám ...
1,553 přečtení

Vlož komentář

Můžeš použít následující tagy: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

[CNW:Counter]