Moravský kras v ohrožení

Ministr životního prostředí Miloš Kužvart odmítl definitivně posvětit stavbu nové průmyslové zóny na území Moravského krasu – chráněné krajinné památky. Argumentoval především tím, že kdyby tuto stavbu schválil, ekologové by ho nejspíš na prvním mítinku polili bezolovnatým benzínem a zapálili. Navíc by prý jeho funkci pak mohla klidně vykonávat stolní lampa, kdyby povoloval takovéto nesmysly. Tímto svým rozhodnutím si ovšem proti sobě poštval nejen celý fanklub průmyslové zóny (což bohužel není žádná rocková kapela), ale i své stranické kolegy. Z odborného problému se tak stalo další vděčné politické téma a argument, kterým by se již případné umlácení čepicemi dalo omluvit.

Zrušit ministerstvo životního prostředí! Pověsit Kužvarta! Znásilnit jeho sekretářku! Kdyby měl Hitler Kužvarta, tak ještě teďka stojí na polských hranicích a dohaduje se s celníkem,” těmito větami častoval ministra jeho spolustraník Foldyna. Nebyl ani zdaleka, i ministrova bytná o něm nemá valné mínění: “Domů chodí pozdě v noci a v zablácených gumákách. Kdo to má furt umývat?” Na zamítavé stanovisko zareagoval i ministr dopravy Schling: “Dříve či později tam ta zóna bude a povede k ní super bezva dálnice. Je to potřeba a tak se to postaví. Hotovo dvacet.” A stejně jako Foldyna šel i dál: “To jeho ministerstvo je vcelku zbytečný orgán, ochranu životního prostředí si umíme zabezpečit i jinak. Už mu nějak moc ustupujeme, poslední dobou jsme až příliš nezdravě zelení. Místo ministerstva životního prostředí by nám stačil jeden automat na kafe na chodbě. Příroda se o sebe postará klidně sama.”

Co vlastně onu roztržku mezi členy sociální demokracie způsobilo? Průmyslová źona na místě Moravského krasu by této oblasti měla, podle ministra Grégra, přilákat tisíce zahraničních investorů, mezi kterými by nechyběli giganti světového průmyslu McDonalds, Ferrari, Kaufland & nevlastní syn, Bon Jovi apod. Investice ve výši 6,3 až 15,8 miliard se mají vrátit během několika málo dob ledových. Nejednoznačný rozsah investice způsobuje především fakt, že při úpravě terénu bude nutné zabetonovat Macochu, nejhlubší českou propast. Zde si nejsou investoři jisti, kolik megatun budou potřebovat.

Ministr Kužvart však nechce o variantě prosazení stavby vládou ani slyšet. “Je to naprostá krávovina, kterou mají na svědomí známé firmy Schling s Grégrem. Dneska mi dokonce poslali dopis, ve kterém přísahají, že pokud návrh neprojde, jsou schopni zahájit protestní hladovku či si dokonce snížit plat na životní minimum. Jak vidíte, úplně jim z toho hráblo.”

Buďte první kdo přidá komentář

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.